På et landsdækkende medarbejderinformationsmøde onsdag d. 10. november fik hver eneste medarbejder i Artelia udleveret en flaske champagne. Der er nemlig tradition for, at det skal fejres, når medarbejderantallet når en ny milepæl. De 1000 medarbejdere markerer, at virksomheden siden 2015 er vokset til dobbelt størrelse.
Artelia har samtidig skrevet under på et nyt kontor i Odense, og det er et helt naturligt skridt, påpeger Kasper Munk Andersen, der er divisionschef for Artelia Syddanmark:
Vi har længe løst projekter på Fyn, men vi vil gerne tættere på vores kunder, projekter og ikke mindst vores fremtidige kolleger. Odense er en by i udvikling, og hvert år udklækker Syddansk Universitet også en masse nye ingeniører
Nye projekter i byen
Artelia Syddanmark har base i Fredericia og divisionen får nu endnu et kontor med adresse på Wichmandsgade 5 i hjertet af Odense. Det er i øvrigt 5 minutters gang fra et af de store projekter, som har givet Artelia endnu mere at projektere i lokalområdet. På Lerchesgade vil Bygningsstyrelsen opføre et 31.000 kvm stort træbyggeri, der bliver et kontorknudepunkt med plads til 1.600 statslige arbejdspladser. Artelia er ingeniør på projektet, hvor NCC er totalentreprenør og C.F. Møller Architects er arkitekter. Et andet banebrydende projekt i Odense er Cobot Hub, hvor Artelia sammen med 3XN og HJ Landskab er i gang med at designe et fælles domicil til to robotvirksomheder på Energivej i Odense.
Nyt kontorknudepunkt til statslige ansatte opføres i træ på Lerchesgade
Arkitekter C.F. Møller Architects
BygherreBygningsstyrelsen
Totalentreprenør NCC
Nærhedsprincippet er vigtigt
Ifølge administrerende direktør i Artelia, Christian Listov-Saabye, giver det god mening at fejre de 1.000 medarbejdere i Danmark og samtidigt markere et nyt regionalt kontor:

