Facilities Management System

I Artelia FM har vi et sammensat et fokuseret team af eksperter i FM, IT, comissioning og kommunikation, der kan hjælpe med at få liv i et eksisterende eller i forbindelse med indkøb af et nyt FM-system.

Det er vores erfaring, at man, for at få et velfungerende FM-system, må undersøge flere aspekter:

  • Hvad er den centrale udfordring, som FM-systemet skal løse?
  • Hvordan kan FM-systemet forbedre virksomheden effektivt?
  • Og hvordan kan FM-systemet blive tilpasset virksomhedens arbejdsgange og roller?

På 2-3 uger kan vi hjælpe med:

1

Afklare formålet
Vi afklarer, hvad problematikken i organisationen er. Derefter går vi i gang med at tilpasse det eksisterende FM-system eller undersøger, om et andet system bedre kan opfylde formålet.

2

Sikre informationer
Gode data er af langt større betydning end det enkelte FM-system. Vi sikrer den rette viden om bygninger og tekniske anlæg, der er nødvendig for at løse opgaverne.

3

Motivere personalet
Vi laver en plan for, hvordan personalet kan motiveres og uddannes, så det nye system bliver brugt og vedligeholdt.

4

Integrere andre systemer
For at få det optimale ud af FM-systemet skal det integreres med andre systemer. Vi sørger for, at FM-systemet sammenkobles med fx økonomi, rengøring, BMS og energisystemer.